In Vlogs

Craftmanship is een trend die vooral zichtbaar is bij de kleinere ondernemers. Zij zijn simpelweg flexibeler en hebben soms meer specialistische kennis dan een grotere retailer. En sure: ook in de grotere retailers zien we de specialist weer terugkomen, maar de consument wil ook… (tromroffel)… beleving. En die vind je nu eenmaal sneller in een kleine brouwerij/branderij/slagerij/etc. Geen wonder dat we en masse naar de kleine vershandeltjes gaan.

De retailers hebben natuurlijk weer een ander voordeel: inkoopvolume. Lage prijzen, hopen doet verkopen, the works. Prrrrima, denkt de kleine ondernemer: dan bied ik iets anders! Onderscheid in bijvoorbeeld… volume.

Ik kwam een kleine groenteboer tegen die precies dat deed: kleinere hoeveelheden van producten aan te bieden voor een vaste prijs. Zijn klanten zijn enthousiast want: ze mogen zelf kiezen hoeveel ze waar van meenemen en worden in between ook nog eens verrast. Kortom: je hebt niet altijd veel geld nodig om een sterk concept neer te zetten: simpelweg kijken naar je consument is soms al genoeg.

 

Recente Berichten

Begin te typen en druk Enter om te zoeken