In Vlogs

Als we op foodsafari gaan zijn we eigenlijk aan het trendhunten: op zoek naar signalen die we uiteindelijk aan elkaar kunnen clusteren. Zo vormt zich uiteindelijk een trend waaraan we weer meer signalen en actualiteiten kunnen koppelen. Kortom: veel om je heen kijken en proberen linkjes te leggen. (So far: love my job!)

Better, bigger and beyond

Een poosje terug klikte er zo een paar signalen in elkaar: Dining-in is op dit moment echt op een hoogtepunt. Nergens eet je zo lekker als thuis, zelfs al heb je niet gekookt. De ready-made maaltijden die nu te koop zijn, zijn echt better, bigger and beyond.

Instagram-worthy foto’s

Allereerst de bezorgservices van bijvoorbeeld Fooddora, Deliveroo en Ubereats. Allen met een verschillend aanbod en dus ook een verschillende consument. En vooral: veel diversiteit en mooie, instagram-worthy foto’s van het eten. Slim, want je moet er toch een beetje honger van krijgen, niet?

 Meals with a brand

Een rondje langs de supermarkten leert dat het aanbod van maaltijden ook flink is verbreed. De ‘standaard’ stampjes en rijsttafels zijn verbeterd, vernieuwd of soms zelfs geupgrade door merken als conimex. Meals with a brand, hoe fancy wil je het hebben?

Bonenburgers en groente-pizza’s

Daarnaast heb je ook A-merken die vernieuwende dingen in het maaltijdenschap neerleggen, zoals bonenburgers en groente-pizza’s. Voor mijn vlogje heb ik ook maar meteen wat dingen getest. Weer zo’n fun part of the job. Ik proefde de groente-pizza, een nieuwe pho, aardappel-aardperen puree en bapao van de vegetarische slager. Again: tough day. Wat ik ervan vond zie je in mijn vlogje, maar ik was zeker blij verrast door het aanbod en de kwaliteit. Blijk ik ineens wél gevoelig te zijn voor branding! Kortom: worth a try!

Recente Berichten

Begin te typen en druk Enter om te zoeken